Indonesie: Java, Bali en Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu Indonesie: Java, Bali en Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu

Indonesie: Java, Bali en Gili Trawangan

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

26 November 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Ondertussen zijn we al bijna 2 weken in Indonesië: het laatste land in South East Asia. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor de laatste keer een warme douche heb gehad, wanneer mijn kleren nog lekker roken en dat mijn billen bijna even wit waren als de rest van mijn lichaam. Suzan en ik praten afwisselend Engels en Nederlands tegen elkaar en ik vraag me af hoeveel kilo ik al ben aangekomen en Suzan al is afgevallen. Ik trek vanavond mijn bikinibroekje aan want al mijn onderbroeken heb ik naar de laundry gebracht. Tessa zit in dezelfde tijdszone maar is toch ontzettend ver weg. Verder mis ik vooral mijn racefiets en kan ik heel boos worden als er weer eens niemand met Lincy wilt afspreken. Indonesië was even wennen: het is hier duurder en Java was niet zo toeristisch. Ook waren we opeens weer met z'n tweeën. Het eten is lekker!! Het is regenseizoen dus onze regenjas moest weer opgezocht worden. Een kort verslag:

Jakarta: druk, duur, saai maar we hebben Fitria ontmoet!
Cibodas: national park met botanical gardens en een dagje hiken naar de watervallen en hotsprings (amazing!!).
Bandung: stortbui en streetfood (lekkerste cap cay (in nl tjap tjoy) en lams saté ever!!!)
Yogyakarta: begint al gezelliger te worden met de rommelkraampjes en meer toeristen. Hotel met zwembad en Prambanan en Borobodur bezocht! Erg indrukwekkend!
Bromo: zonsopgang weer mislukt door bewolking...
Ijen: om 1 uur vertrokken om het blauwe licht (maar 2 op de wereld) te zien en daarna zonsopgang maar weer cloudy en ongezond en dus maar terug naar boven geklommen waar we apen zagen!!!
Lovina beach: derde zonsopgang op rij! Nu eindelijk een klein zonnetje en dolfijnen! Heel leuk en mooi!
Kuta: strand en feesten. Soort chersonisos voor de Australische afgestudeerde kinderen. Wat een bende van ellende. Ga daar nooit heen tijdens de Australische vakantie! Ik voelde me oud :(
Ubud: monkey forest, rijstvelden, Balinese dansvoorstelling! Heel leuk! Had er nog langer willen blijven voor de yoga class about nutrition and health met naderhand een vegetarisch buffet. Ook hier hebben we weer een vulkaan midden in de nacht beklommen om voor de zonsopgang op de top te zijn! Hoogtepuntje van Indonesië! Stoere Canadese meiden met een flinke pas erin en op de top ei en banaan gestoomd met de stoom van de vulkaan. Laatste stuk naar beneden gerend. AMAZING! Sportiefste groep ever!
Gili trawangan: snorkelen, zonnen en eindelijk bijslapen!

We twijfelen of we naar lombok gaan?! Mijn malariatabletten zijn op en ik vind het hier wel lekker relaxed en rustig. Ik kijk uit naar Nieuw Zeeland!

Dikke kus

  • 26 November 2013 - 12:19

    Anneke :

    Hoi Charlotte,
    Wat een gezellig verslag van jullie reis. Zojuist Suzan gesproken en zij vertelde dat het snorkelen
    zo leuk was. Wat rust en bijslapen is ook goed voor jullie!
    Inmiddels zijn jullie al bijna 2 maanden weg. Goed dat we internet hebben en jullie kunnen volgen.
    Een lieve groet voor jou en Suzan,
    Anneke

  • 26 November 2013 - 12:49

    Lia Van Der Veeken:

    Hoi dames, inderdaad een leuk verslag. Wat nou zo leuk is dat ik alles weer voor me zie. Zo te lezen is er niet veel veranderd. Geniet nog van de laatste dagen daar in Bali , rust lekker uit en doe ze de groeten daar. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Veel groetjes uit een fris Etten Leur.
    Lia van der Veeken

  • 26 November 2013 - 15:52

    Corine Bouwens:

    Hoi Charlotte,

    Fijn om weer iets te horen van jullie. Het is leuk om een reisverslag te lezen van je. Geniet nog van de rust, nog een paar dagen en dan alweer naar Nieuw Zeeland, jullie hebben wat indrukken te verwerken. Groeten aan jou en Suzan,
    Corine

  • 26 November 2013 - 19:48

    Inge:

    Charlie!

    Super om weer een verslag te lezen! Als ik mijn ogen dicht doe zie ik alles voor me. Vooral de dieren :O:D.
    volgende rondreis toch maar op de fiets :)!
    Ik mis je en wil je op het hart drukken dat je toch je malaria pilletjes moet slikken ;)!

    XOXO inge

  • 27 November 2013 - 09:26

    E.epping:

    Hallo Charlotte en Suzan,
    Weer een mooi verslag,warme douche,kilo:s aangekomen,alles in de was,ja lieve packpackers,het is soms roeien met de riemen die je hebt,wat niet wegneemt dat juliie al heel veel moois hebben gezien.
    Wat de kilo:s betr.Charlotte die fiets je er zo weer af als je weer thuis bent.Geniet van alles en nu even relexen voor jullie volgende reis.Heel veel groetjes ook voor Suzan

    tante Els.

  • 08 December 2013 - 16:57

    Tante Jeanne:

    Lieve Charlotte. Het is genieten om je verslag te lezen. Wat maak je een mooie reis.
    Op naar het volgende werelddeel! We wensen je heel veel reisgenot en we blijven
    je volgen. Heel veel groeten van onze familie . Liefs tante Jeanne

  • 28 December 2013 - 19:22

    Eva :

    Hee Char!!
    Vandaag en gister hebben we je weer even gesproken. Gelukkig praat je tegen ons gewoon in het Nederlands (haha). Super leuk dat je Fitria hebt gezien! Hoe ging het met haar?! Heb laatste nog een tekening terug gevonden van haar die ze destijds had gemaakt voor mij.
    Bij ons wordt het langzaam maar zeker kouder. Het heeft al een aantal keer super hard gewaaid... Zo erg dat in het Noorden het openbaar vervoer plat lag en ik er 2,5 uur over heb gedaan om thuis te komen!
    Verder gaat het hier zo zijn gangetje. Tammas werkt nu in Herenveen bij het schaatsen de komende 3 dagen voor KPN. Misschien komt hij nog wel op tv!! 1 januari zien we de familie Peeters weer. Jammer dat je niet mee kan, maar je zal het in Sydney het super leuk hebben! (Ben wel een beetje jaloers hoor).
    Onze verjaardag vieren we gewoon thuis op 10 januari met onze vriendinnen. We gaan spaghetti maken voor ze! (Dat zal je misschien niet zo missen???)
    Nou een hele fijne reis toegewenst en uitkijken en hopelijk snel tot spreeks!

    Dikke kussie xxx Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Op deze blog kunt u 5 maanden lang de avonturen van Suzan en mij bijhouden. Ik ga mijn best doen om regelmatig wat te posten.

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 815
Totaal aantal bezoekers 14129

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 03 Maart 2014

Rondje Azië en Oceanië

Landen bezocht: