Living the dream: met een campervan door NZ - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu Living the dream: met een campervan door NZ - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu

Living the dream: met een campervan door NZ

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 December 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Onze wicked campervan heet problem solved maar ondertussen hebben we in deze week al meer problemen gehad dan in heel Azië! Want: allebei onze creditcards hebben hun limiet bereikt.. (Nu kunnen we onze andere 2 campervans niet meer betalen of tanken of whatsoever), wifi is hier niet (stress voor Suzan en Gerben) en een stopcontact is al helemaal een schaarse bedoeling! In het fiordland werden wij aangevallen door sand flies waar ik natuurlijk een mega allergische reactie op kreeg.

However, Nieuw-Zeeland is GEWELDIG MOOI!!! Tante Els had het prachtig gevonden en pa had hier graag willen fietsen! Wij rijden met onze campervan en willen om het half uur stoppen voor een foto. De meren zijn zo blauw! De bergen zo hoog met ijs en gletsjers en bomen. Onze campervan komt de heuvels net boven. Hij is btw niet zo zuinig...

We zijn op dieet. Elke avond maken we met onze portable gas stove aardappelen met groenten en vlees. Om eerlijk te zijn mis ik het Aziatische eten best wel. Om 9 uur liggen we in onze campervan en gaan we slapen. 's Ochtends worden we om 8 uur nog moe wakker maar staan toch op om een eitje te bakken en naar de volgende wandeltocht over de volgende berg te rijden!

Ik weet niet zo goed hoe ik Nieuw-Zeeland moet verwoorden. Het is zo mooi dat het niet in een foto te vangen is! Maar nu weten jullie in ieder geval waarom we zo weinig laten horen. In Australië zal het niet anders zijn maar ik denk wel aan jullie hoor (Tess en Paul in Thailand, Ellemiek en Nick in hun leuke huisje, Lin in haar nieuwe app, Emanuela en Dirk met hun baantjes (oh Manu je moest eens weten hoe vaak ik hier aan jou denk!) Marina in Vietnam en Gerben alleen in Utrecht, Inge en Eef en Marf en ... En Wesley waar ik al 2,5 maand niets van gehoord heb en lieve Rinske komt naar Sydney! Roelien en haar thesis. En do en Manon en natuurlijk Josine, Ben en Pien. Vannacht heb ik over de mannen van Sint Willibrord gedroomd en ik mis mijn colnago! En natuurlijk mijn broer en zussen en pa en ma)!

Wij gaan nu naar een hot spring (life is so good)!

  • 10 December 2013 - 09:37

    Anneke Leys :

    Dag Charlotte en Suzan,
    Fijn om weer iets van jullie te lezen. Begreep al dat jullie niet overal internet hebben. Charlotte wat leuk dat jij ook bezoek gaat krijgen in Sydney! Veel reisgenot gewenst in Nieuw-Zeeland.
    Groetjes,
    Anneke

  • 10 December 2013 - 15:12

    Els.epping:

    Lieve Charlotte en Suzan,

    Vaak heb ik documentaires gezien op Dic.World.Ook van N.Zeeland.Schitterend mooi.Je moet het in het echt zien,want zoals je schrijft het is niet in een foto te vangen.Nieuw Zeeland is de wereld in het klein.
    Geniet ervan zodat je nooit vergeet hoe mooi onze wereld is.
    Voor het geval je geen berichtjes meer kan sturen wens ik jou en Suzan heel fijne kerstdagen en een goede start voor jullie volgende reis in 2014.

    Heel veel groetjes,
    tante Els.

  • 10 December 2013 - 18:28

    Antoinette:

    Charlieeeeee,
    Ik ga zondag voor het eerst met Viv de kivietloop doen, en quess what ik heb al meteen mijn eerste blessure. Maar dat betekend wel dat pa elke avond mijn been masseert :) dus dat is een mooie bijkomstigheid. Ik heb het erg druk met school en stage loopt bijna ten einde.
    Leuk om al jullie verhalen te lezen! Ben erg benieuwd naar de foto's. Australië lijkt me ook zo leuk en mooi! Wat leuk dat Rinske jullie daar komt opzoeken. Geniet ervan en heel veel plezier met jullie verdere reis in Nieuw Zeeland. We zullen je wel missen met kerst! snif.
    Groetjes aan Suzan!! Dikke XXX


  • 10 December 2013 - 18:29

    Little :

    Charlieeeeee,
    Ik ga zondag voor het eerst met Viv de kivietloop doen, en quess what ik heb al meteen mijn eerste blessure. Maar dat betekend wel dat pa elke avond mijn been masseert :) dus dat is een mooie bijkomstigheid. Ik heb het erg druk met school en stage loopt bijna ten einde.
    Leuk om al jullie verhalen te lezen! Ben erg benieuwd naar de foto's. Australië lijkt me ook zo leuk en mooi! Wat leuk dat Rinske jullie daar komt opzoeken. Geniet ervan en heel veel plezier met jullie verdere reis in Nieuw Zeeland. We zullen je wel missen met kerst! snif.
    Groetjes aan Suzan!! Dikke XXX


  • 13 December 2013 - 00:00

    Frans Timmers:

    Hallo wereldreizigers.
    Charlotte ik heb vandaag aan je vader gevraagd hoe het met jullie ging.En hij heeft nu alles doorgegeven zodat ik nu jullie allebei kan volgen.Ik heb nu alles gelezen en zal vanaf nu alles heerlijk blijven volgen.
    Groetjes aan jullie beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Op deze blog kunt u 5 maanden lang de avonturen van Suzan en mij bijhouden. Ik ga mijn best doen om regelmatig wat te posten.

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 14133

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 03 Maart 2014

Rondje Azië en Oceanië

Landen bezocht: