Down under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu Down under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu

Down under

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

20 Januari 2014 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

ondertussen zijn wij al bijna een maand in Australie. Sydney was heel erg leuk! We hebben samen met Gerben en Rinske en Pieter op oudjaarsdag heel de dag in het park gewacht totdat het 12 uur was en de vuurwerkshow begon. Heel mooi! Leuk om mee gemaakt te hebben!

De dag erna zijn we het nieuwe jaar goed begonnen met het Field Day festival. Hier miste ik mijn gekke vriendinnen heel erg..

Ik vergeet helemaal te vertellen over onze Nissan Micra met rooftoptent! En hij is/was oranje (we gaan hem zo weer inleveren). Beetje krap maar het voelt alsof ik binnen 3 uur weer dakloos ben. En als ik naar de vluchten/bussen naar Darwin kijk word ik daar ook niet gelukkig van.

Doorgereden naar Byron Bay! Super gezellig plaatsje. Sjors ontmoet en surfles genomen. Ik moet vaak aan Karen denken wat zij allemaal heeft gedaan en waar zij heeft geslapen in alle plaatsjes!

In Byron Bay hebben we 2 tours geboekt: Fraser Island en Whitsundays. Fraser Island was super leuk! Met een jeep door los zand rijden (voelt een beetje alsof je op ijs rijd) en gezellige Duitse meiden ontmoet. Hierna hebben we Gerben uitgezwaaid en zijn wij zelf om 3 uur snachts 13 uur gaan rijden om op tijd in Airlie beach te zijn voor onze volgende tour.

Natuurlijk kwam daar de nodige spanning want ik word snel wagenziek/zeeziek. Blijkbaar is het in Australie wet season?!?! Ik dacht dat het hier zomer zou zijn maar goed. Het regent elke dag een beetje maar het is wel warm. Zo ook op de boot. De zee was wild door de wind en daardoor werden wij drijfnat op het dek. Maar goed we zijn weer een zeilervaring rijker. Uiteindelijk werd het de laatste dag toch nog mooi weer en we hebben hele mooie dingen gezien tijdens het snorkelen (ik was heel bang dat snappen jullie wel want ik moest telkens aan haaien denken maar alles is goed gegaan, ik leef nog!).

Nu zijn we in Cairns en toen we naar het strand gingen was daar een soort zwembad gemaakt om de kwallen buiten te houden. Heel apart. Verder heb ik meer dode kangaroos gezien dan levende.. Dat is natuurlijk minder leuk. En koala's heb ik ook nog niet gezien, maar wel een schildpad en ik heb ook al een kangaroo burger gegeten (ik zoek nog naar een steak).

Een hele dikke kus


  • 20 Januari 2014 - 08:00

    Lia Van Der Veeken:

    Hallo dames, het is nog januari dus het kan nog net, een goed 2014 met veel gezondheid, plezier, gezelligheid en succes met jullie wereldreis. Het gaat wel snel, al over de helft.
    Hebben jullie last van die extreme warmte? Hier is het een kneuter winter, niks aan.
    Heel veel groetjes uit weer een regenachtig Etten-Leur.

    Lia van der Veeken

  • 20 Januari 2014 - 09:20

    Anneke Leys :

    Lieve Charlotte en Suzan,
    Gezellig verhaal! Inmiddels hebben we natuurlijk van Gerben al het een en ander vernomen. Gisteren Suzan nog gesproken. Geniet er nog even van. Hoop dat jullie het niet al te warm hebben. Vanuit een nat Breda een lieve groet,
    Anneke

  • 21 Januari 2014 - 20:28

    Josine:

    Heyhey,
    Leuk om weer wat te lezen. Ik snap je hoor dat je aan haaien d8 dat zou ik ook hebben.... rrrrr eng! Maar leuk dat je het gedaan hebt!
    Veel plezier nog!!!
    Groetjes ook van Ben en poot van Pien ;-) ook aan Suzan

  • 21 Januari 2014 - 22:38

    Frans Timmers:

    Hallo Charlotte en Suzan.

    Als ik goed gelezen heb,zitten jullie nu in Queensland in het plaatsje Cairns.Maar als ik jullie verslag lees hebben jullie het best naar jullie zin.Dus ik zou zeggen blijf nog maar een tijdje gezellig weg,want hier is het toch maar slecht weer,Charlotte mis je je COLNAGO niet een HEEL klein beetje.

    OUDOE

    Frans.

  • 23 Januari 2014 - 09:07

    Els.epping:

    Hallo Charlotte en Suzan,

    Weer een leuk bericht van jullie maar die haaien?......................zie ze liever op t.v
    Geniet nog van alles en vooral van het mooie weer want hier is het alle dagen somber en grijs en regen regen en nog eens regen.

    Heel veel plezier.
    tante Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Op deze blog kunt u 5 maanden lang de avonturen van Suzan en mij bijhouden. Ik ga mijn best doen om regelmatig wat te posten.

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 14128

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 03 Maart 2014

Rondje Azië en Oceanië

Landen bezocht: