Noord Vietnam - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu Noord Vietnam - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu

Noord Vietnam

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 Oktober 2013 | Laos, Luang Prabang

Lieve allemaal, ondertussen zijn wij al een week in Vietnam en hebben we al een heleboel gezien, gedaan en geproefd ook. Op dag 1 aangekomen (met lokale minibus!) in het backpackers hostel van Hanoi kwamen wij Brenda tegen. Met z'n drieën hebben wij Hanoi verkend (o.a Ho Chi Ming mausoleum, water puppets, Hoan kiem lake). Ook aten we beef soup, ik heb denk ik nog nooit zo verlangd naar mijn meergranen boterhammen met Gelderse rookworst. Pa, ik zal echt nooit meer klagen over jou spaghetti, stamppot en prei!

Na 2 dagen hadden we wel genoeg smog ingeademd en genoeg gezien van Hanoi. We gingen met de bus naar Halong Bay! Heel mooi! Lekker rustig en het eten was ook prima! Leuke mensen ontmoet die wij hebben leren pesten!

Bij terugkomst in Hanoi zijn we gelijk doorgegaan naar sapa met de nachttrein. Nou de wc's van de NS zijn al niet om over naar huis te schrijven dus de details van die op de Vietnamese trein zal ik jullie besparen! Sapa maakte alles goed! Heel mooi! Goed gewandeld en geslapen bij de locals. De tweede dag in Sapa was helaas regenachtig. Echt Nederlands weer! De wegen waren nat en glad, met hylarische glijpartijen als gevolg. Tijdens de lunch was het wat minder grappig want doordat we zo nat waren en vies kregen we het erg kous. Terug in Sapa zijn we nog over de market gelopen. Met genoeg spierpijn hebben we de nachttrein weer terug naar Hanoi gepakt op gelijk door te vliegen naar luang prabang (Laos). Daar zitten we nu met een aardbeien smoothy in de schaduw onze verdere reis door Laos te plannen.

Hoe gaat het met jullie? Hopelijk alles goed in Nederland! Een hele dikke kus

• 07 Oktober 2013 - 12:19

Miek:

Leuk om te lezen char! Je bent gewoon al een week weg, gaat snel hih en nu al in het volgende land!
    Geniet van Laos! kiss

• 07 Oktober 2013 - 12:21

Marloes Schellingerhout:

Hoi Charlotte,
    Wat leuk om zo over jouw reis te lezen.
    Heb je al kwal gegeten?
    Groetjes uit Nispen

• 07 Oktober 2013 - 12:23

Charlotte Peeters:

Hee Miek, ja maar over een week weer terug in Vietnam denk ik! Al is het hier een stuk rustiger! Mijn paspoort was helemaal nat in Sapa. Ik had m in mijn buidel maar die is niet waterdicht! We willen deze week een gibbon experience boeken of iets wat erop lijkt! We slaan vang vieng over en gaan direct naar vientiane.
    Mis jullie ps. een beetje gedragen tijdens de wijnproeferij?

• 07 Oktober 2013 - 12:35

Manon:

Lieve Char! Wat leuk om over je te lezen! Fijn dat Halong Bay een stuk mooier was dan Hanoi Nu weer helemaal ontgift, haha? Geniet van je smoothie en van je reis door Loas. En vergeet niet wat foto's te posten of te appen :)

Dikke kus, Manon

• 07 Oktober 2013 - 12:58

Emanuela:

Super leuk charly! Ik mail je nog, heb dit even tussendoor gelezen :) dikke kus Emanuela

• 07 Oktober 2013 - 15:12

Anneke Leys:

Dag Charlotte,
    Leuk om je verhaal te lezen.
    Geniet samen van Laos.
    Groetjes voor jou en Suzan,
    Anneke

• 08 Oktober 2013 - 08:14

E.epping:

Hallo Charlotte en Suzan,

Wat hebben jullie al veel gezien de eerste week.
    Geniet van je smoothy nu je de HOLLANDSE kost toch wel mist.
    Dus nooit meer mopperen over de geweldige kookkunst van je lieve Pa !!!!!!!.
    Heel veel plezier in Laos,groetjes voor jullie beide van
    Tante Els.

• 09 Oktober 2013 - 15:34

Eef En Marf:

Hey Charlie en Suzan,

leuk om te lezen zo en we snappen dat jullie nu al aan het genieten zijn. Veel plezier nog en we wachten met smart op het volgende reisverslag!

dikke kus!

• 10 Oktober 2013 - 11:31

Josine:

Hey,

Leuk reisverslag. Spannende belevenissen!! Ik ben al benieuwd naar de nieuwe avonturen! Het gaat jullie goed!

Groetjes!
    x

• 10 Oktober 2013 - 15:53

Loes.roks:

hoi charlotte en suzan leuk om te lezen pas goed op jezelf en weer benieuwd naar je volgende verslag gr. tante loes en oom ben

• 13 Oktober 2013 - 22:08

Marina Jensen:

Tof om te lezen dat je al zoveel hebt gezien Charly, ben benieuwd naar de volgende update!
    Echt een enorm avontuur, geniet ervan meid!! X