Sabaidee - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu Sabaidee - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu

Sabaidee

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 Oktober 2013 | Laos, Thakhèk

Sabaidee!

Luang prabang was echt een verademing tov Hanoi. Inclusief veilige voetpaden en de mensen zijn er erg aardig! We hebben alle tempels bezocht en hebben elke avond over de night market gedwaald. Daar hebben we voor de eerste keer van de straat durven eten! Dat viel niet tegen en we hebben nergens last van gehad. Tijdens een van onze wandelingen kregen we een flyer in onze handen gedrukt: poolparty! Dat klonk wel erg goed bij deze tropische temperaturen.

Dus wij een dag naar het zwembad. Er waren wel geteld 12 mensen komen opdagen (incl wij) waarvan 6 Nederlanders!

Op onze vierde en laatste dag in luang prabang hadden wij een trip geboekt. De eerste stop was bij de olifanten. Met blozende wangen van schaamte zijn we op de olifant gestapt, want ondanks dat het leek dat ze goed behandeld werden zijn ze waarschijnlijk al vanaf hun geboorte mishandeld om te doen wat er van hun gevraagd wordt. Dit was dus 1x maar nooit meer (alhoewel de foto's wel leuk zijn)!

Daarna gingen we met de boot naar Pak Ou Cave/buddha grot. Wat een kleine, teleurstellende grot was dat! Na de lunch, met echt Lao food, zijn we naar de Kuang Si waterfall gereden. Ondanks dat ik natuurlijk werd aangevallen door muggen en de vissen onze voeten in t water erg lekker vonden, hadden we daar wel heel de dag kunnen spenderen! Zo mooi en lekker fris water!

Bij terugkomst hebben we gelijk de bus naar vang vieng genomen.
Onderweg bedachten wij dat we daar eigenlijk niet naar toe wilden. We zijn stiekem blijven zitten tot Vientiane. We werden daar natuurlijk uitgelachen omdat hun dachten dat we onze stop hadden gemist, maar wij waren waar we wilden zijn.

Vientiane hadden we snel gezien en omdat we in het goedkoopste en smerigste hostel ever sliepen waren we er ook weer snel weg. Met de vroege bus van 6 uur naar Thakhek. Je kan hier op je hand tellen hoeveel mensen er Engels spreken. Niemand die ons kon vertellen hoe we in Konglor moesten komen om daar de 7,5 km lange cave te zien. We sliepen in het mekong hotel voor €5 per nacht (incl handdoek, shampoo etc). De dag erop zijn we met de local bus naar Konglo gereden. We hadden uitgeslapen en om 11 uur werd er eindelijk weggereden. We moesten 2x overstappen en bij de tweede keer was het al 3 uur. Toen werd ons pas verteld dat de cave al om half 4 sluit en er geen bussen meer terug reden. Stonden we dan met onze bikini, geen lange broek, geen lange mouwen. Ik had gelukkig nog mijn tandenborstel en wat malariapillen (niet onbelangrijk hier) bij! Werden we nog afgezet door de stomme man, kortom we hadden erg veel pech! De chauffeur bracht ons toen naar een guesthouse in Konglor, we sliepen in een te roze kamer (roze dekbed met snoepjes, roze klamboe, roze kussen) maar de fried rice was erg lekker en we hebben de rest van de avond gekaart met de chauffeur dus t viel uiteindelijk allemaal wel mee (sorry voor de paniek sms'jes pa).

De dag erop stonden wij om 8 uur bij de cave want we wisten nog hoe ver we terug moesten rijden en we wilden om 8 uur 's avonds de bus naar Hue, Vietnam. De cave was mooi! De hele dag terug in de bus, stuurt Gerben een berichtje dat we hier moeten blijven omdat er een orkaan op komst is (ook fijn dat iemand mij informeert..)! Gerben zou erg boos zijn geworden als we waren gegaan dus zitten we nu braaf nog een nacht in het mekong hotel! Dit keer maken we wel gebruik van het bed en een hele lange douche! Morgen kijken we of de kust van Vietnam nog bestaat en zo ja dan vertrekken we dus om 8 uur 's avonds richting Hue.

Sorry voor de uitgebreide versie maar sommige van jullie hebben er zelf om gevraagd!

Lincy: hoe is je huisje?
Eef en Marf: nogmaals gefeliciteerd!
Rowena: bedankt voor de update!
Sarah: goed leren voor je theorie!
De rest: bedankt voor alle leuke berichten!

Veel liefs!

• 14 Oktober 2013 - 15:41

Christy:

Geweldig leuk om te lezen!!!! Blijven doen!!!

• 14 Oktober 2013 - 16:21

Anneke Leys :

Dag Charlotte en Suzan,
    Leuk om het hele verhaal te lezen. Naar Gerben luisteren is heel wijs!
    (Volgens de berichten hier komt Tyfoon Nari dinsdagochtend)
    Dus: blijf zitten waar je zit en volg de verwachtingen Vietnam.
    Lieve groet,
    Anneke

• 14 Oktober 2013 - 17:17

Loes Roks:

wat leuk om weer te lezen blijven doen hoor en kan je ook foto's plaatsen ook leuk om te zien kijk weer uit naar de volgende update gr. tante loes en oom ben

• 14 Oktober 2013 - 19:30

Jolanda:

Hey Charlotte (en Suzan),

Leuk om jullie verhalen te lezen, geef er niet om dat ze uitgebreid zijn :)
    Alles gaat goed als ik het allemaal zo lees, er is tenslotte niks aan als alles op rolletjes zou lopen...
    Geniet er maar lekker van, het is zo weer voorbij. Kijk al uit naar je volgende verhaal.

Hier alweer bezig voor seizoen 2014 en dat gaat ook goed komen.
    Groetjes,
    Jolanda

• 14 Oktober 2013 - 22:35

Lincy:

Hee meis, wat fijn dat je ons op deze manier op de hoogte houdt! En vooral mee doorgaan want het is erg leuk om te lezen en te weten wat je aan het doen bent.
    Klinkt in ieder geval als bewogen dagen, met veel nieuwe indrukken en ervaringen.
    Geniet ervan meid!!! Trots op jou xxx
    Ps over huisje appen we !!!

• 15 Oktober 2013 - 09:15

Dominique:

Heej!
    Wat een leuk verhaal weer! Inderdaad gewoon zo uitgebreid blijven doen. Is leuk om te horen wat je allemaal aan het doen bent + dan kunnen we genieten van hoe je alles zo grappig verwoord. Het klinkt super. Geniet er van!
    Liefs, Dominique

• 15 Oktober 2013 - 09:18

E.epping:

Hallo Charlotte en Suzan,

Weer spannende en drukke dagen achter rug,maar met de pech die jullie gehad hebben is het ook wel eens leuk om in een roze wolk wakker te worden en weer energie op te doen voor jullie verdere reis.
    Hou het orkaanseizoen in de gaten!!!!!!!.
    Veel succes met jullie volgende trip,maar dan zonder pech.

groetje,
    tante Els.

• 22 Oktober 2013 - 18:55

Ben En Josine:

Hey Charly en Suus,
    Leuke verhalen, wat een avonturen! Het gaat jullie goed daar en kijk uit naar de volgende avonturen!
    x
    Josine en Ben