Weg uit Thakhek - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu Weg uit Thakhek - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu

Weg uit Thakhek

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

17 Oktober 2013 | Vietnam, Hué

Toen wij die avond met de bus naar Hue wilden gaan reed er geen bus omdat die niet rijden op dinsdag. Overdag waren wij naar het busstation gelopen (5 km heen 5 km terug) om te checken. Die mensen spreken sinds wij weg zijn uit lang prabang geen Engels meer dus wij hadden alleen 7 uur verstaan. Ik was weer zo boos! (Het lijkt alsof ik in Thakhek alleen maar boos heb rondgelopen maar dat waren natuurlijk telkens 5 minuten, Suzan lijkt daar veel beter mee om te kunnen gaan). Dus om 5 uur opgestaan: bus kapot!! Ik was weer woest! Wij wilden daar maar 1 nacht blijven en het zijn er 4 geworden. Zo erg is de NS nog niet hoor!

Toen zijn we via Vinh gegaan met de bus want we moesten en zouden Laos verlaten! Die bus viel wel mee, bij de grens ging alles goed. Dit gold ook voor de smokkelaars met hun alternatieve route. Blijkbaar verdienen ze er goed aan want tijdens de lunch kregen Suzan en ik een cola! Het eten was wel weer een ervaring naar direct daarna voor de zekerheid maar een diarreepilletje genomen. Vinh zelf was redelijk droog maar in het gebied eromheen stond alles blank! Mensen stonden te vissen op hun landbouwgrond. Het leven ging trouwens gewoon door.

Daarna in de koude bus naar Hue en daar om 2 uur 's nachts uit de bus gegooid. Wij hadden geen idee waar we waren en waar we heen moesten want het busstation stond niet op de kaart. Ook raar dat er geen tuktuk of taxi stond. Wij hebben 40 minuten gelopen en toen kwam er eindelijk een taxi! Die weer geen Engels sprak en ons in dollars wilde laten betalen.
Idioot! Ik was te moe om boos te worden dus zijn we gewoon naar binnen gegaan. Vandaag Hue verkennen en hopen dat de motorrit vanaf hier naar Hoi An doorgaat! Het lijkt hier namelijk goed mee te vallen met de regen! Misschien kunnen we over een paar dagen toch nog naar het strand!

Ps nadat wij onszelf hadden uitgehongerd op de heen en terugweg naar Konglor kan ik alleen nog maar aan boterhammen met Gelderse rookworst, hagelslag, kaas en chocopasta denken. Of een lekker hard broodje met iets, daar heb ik op het moment veel voor over!

  • 17 Oktober 2013 - 11:30

    Anneke Leys :

    Dag Charlotte en Suzan,
    Te hopen dat jullie nu kunnen genieten van Hue en wat droog weer hebben.
    (het is te ver om brood met beleg te sturen / anders zou ik het doen)
    Charlotte , leuk dat je telkens de moeite neemt om een verhaal te schrijven.
    Groetjes,
    Anneke

  • 18 Oktober 2013 - 12:09

    Corine Bouwens:

    Hey Charlotte en Suzan,

    Charlotte, het is leuk te lezen hoe je de reis ervaart, maar niet te vaak boos worden hoor, ik heb al zo'n prachtige foto van je gezien.
    Geniet van Hué, enne.... jullie hadden op internet terug kunnen vinden dat de bussen op ma-wo- vrijdag rijden.
    Groetjes, Corine (moeder van)



  • 19 Oktober 2013 - 18:41

    Loes Roks:

    hoi meisjes leuk om weer te lezen en charlotte niet meer boos worden lach er maar om allemaal leuke ervaringen die je op doet en leuk om later op terug te kijken en brood en beleg kan ik je ook niet sturen is niet meer om te eten dan zo zie je nederland is zo slecht nog niet wens jullie nog veel strandplezier als het er nog van komt tot het volgende verslag gr. tante loes en oom ben

  • 21 Oktober 2013 - 09:36

    E.epping:

    Hoi Charlotte en Suzan,

    Weer een spannend verhaal,maar ik hoop dat je er later om kunt lachen.
    Het leven daar loopt niet zo op rolletjes als hier.Dus improviseren en dat lukt jullie aardig.
    Hoop dat je een dag kunt genieten op het strand zodat je weer met nieuwe energie en zonder boos te worden jullie enerverende reis kunnen vervolgen. Zie uit naar jullie volgende ervaringen.
    Groetjes en veel plezier
    tante Els.

  • 21 Oktober 2013 - 18:12

    Jolanda:

    Dat klinkt als een streng dieet, en zo hoog was jou vetpercentage al niet, haha
    Nog veel plezier en in de toekomst kun je er alleen nog maar om lachen ( als je geniet van een boterham met hagelslag ) ;)

  • 21 Oktober 2013 - 19:29

    Luc De Jong:

    Charlieee,

    Super leuke verhalen en blijf ze maar zo uitgebreid schrijven, dan blijven we goed op de hoogte. Ik denk dat je ook aardig goed gaat worden in gebarentaal aangezien ze zo ''goed'' Engels spreken.
    Ik kijk al uit naar de mooie foto's en ik blijf je zeker volgen. Sarah zal goed leren voor haar theorie hoor, ze zal je niet teleurstellen:P

    Groetjess, ook aan Suzan natuurlijk,

    x

  • 21 Oktober 2013 - 20:08

    Inge:

    Hey meiden,

    De verhalen zijn ondanks dat het soms tegenzit super om te lezen!
    Na al deze dompers, zal het vanaf nu alleen maar beter worden :)
    Geniet ze!

    X inge

  • 21 Oktober 2013 - 22:44

    Tessa:

    Leuk om de verhalen te lezen!!:) ik ga heel hard duimen voor een lekkere zon voor jullie! Geniet ervan meiden! Liefs xx tessa

  • 22 Oktober 2013 - 19:00

    Josine:

    Hey,
    Jij blij met de ns. Dan is het daar wel heel erg! Ben benieuwd naar je strandverhaal ;-)
    Veel plezier!
    x
    Josine

  • 23 Oktober 2013 - 19:25

    Eva:

    Heeeeeee Charlie!!

    Hier eindelijk een berichtje. Maar we spreken je gelukkig best wel vaak!! Daarom reageer ik hier niet zo veel want we horen je ook via jou berichten naar ons. Dus ik reageer persoonlijk op jou snapte.

    Nou heel veel plezier en tot spreeks!!!

    KUSSIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Op deze blog kunt u 5 maanden lang de avonturen van Suzan en mij bijhouden. Ik ga mijn best doen om regelmatig wat te posten.

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 14145

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 03 Maart 2014

Rondje Azië en Oceanië

Landen bezocht: