Oh my Buddha - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu Oh my Buddha - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Charlotte Peeters - WaarBenJij.nu

Oh my Buddha

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 November 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Nadat we 2 dagen lekker aan het strand hadden gelegen en op stap waren geweest met de Engelsen die we in Dalat hadden ontmoet, was het tijd om met de sleepingbus naar de voormalige hoofdstad van Vietnam te vertrekken. Wij dachten dat het wel een beetje hetzelfde zou zijn als Hanoi, maar dat was helemaal niet zo! Omdat de stad tijdens de oorlog helemaal platgebombardeerd is, hebben ze stoeppaden en parken en verkeerslichten! We zijn naar het war remnants museum geweest, wat heel indrukwekkend was en hebben verder een rondje door de stad gelopen. Ook zijn we naar de cu chi tunnels geweest. Daar hebben we door de tunnels gekropen en hebben de boobietraps, gemaakt van bomrestanten, gezien.

We wilden daarna met de boot naar Cambodja maar de boot was kapot? Dus moesten we nog 1 nacht langer blijven, wat we niet vergoed kregen. Alsof er geen 25 andere boten zijn! De dag erna had de monteur de boot gemaakt (?) en konden we richting de Mekong delta. De floating market stelde niet veel voor en we hebben verder wat workshops gezien: het maken van ricepaper, coconutcandy, rijstkoekjes en zijn naar de krokodillenfarm geweest. We sliepen in een floating hotel in een of ander gat waar onze betaalpas niet werkte. De dag erna vertrokken we dan echt naar Cambodja en eenmaal daar aangekomen besloten we Halloween met de Engelsen te gaan vieren in Sihanoukville. We zijn in totaal 20 min in de hoofdstad van Cambodja geweest! Als katjes en ladyboys hebben we gedanst op het strand. Ook zijn we vanuit Sihanoukville naar Koh Rong island geweest! Dit is een eiland met alleen wit strand, helderblauwe zee en jungle (geen weg, pinautomaat en beperkte toegang tot elektriciteit!)! Zo mooi, zo rustig! We wilden 2 nachten blijven maar het zijn er 4 geworden!

Na 4 dagen op het eiland zijn we eindelijk met de hotelbus vertrokken naar Siem Reap met een deel van de groep. Daar hebben we de Ankor wat tempel bezocht en hebben we een full body massage gehad! Vannacht vertrekken we naar phnom penh om de killing fields en s21 te bezoeken en dan vliegen we de 10de naar Jakarta!!

Een hele dikke kus vanuit Cambodja!

• 08 November 2013 - 09:05

Anneke :

Dag Charlotte en Suzan,
    Wat gezellig om weer een verhaal te ontvangen. Jullie maken het goed en dat is heel fijn. Kon deze week slecht contact krijgen met Suzan. (bereikbaarheid via internet blijkbaar niet mogelijk)
    Wens jullie een goede reis toe naar Jakarta.
    Lieve groet, Anneke

• 08 November 2013 - 09:49

Christy:

Erg leuk zeg om allemaal te lezen!! Gaan jullie ook nog door Thailand reizen?

Groetjes Christy

• 08 November 2013 - 11:51

E.epping:

Ja Charlotte en Zusan,hier zien jullie de andere kant van het leven.The killing fields,vaak op tv gezien,zeer indrukwekkend.Deze oorlog is al lang geleden,maar in onze jonge tijd vaak mee geconfronteerd.Sta er even bij stil,dan merk je pas hoe belangrijk vrijheid is,zodat jullie op je verdere reis kunnen genieten van al het moois dat jullie nog te zien krijgen.
    groetjes tante Els.